New problems with carbu.
Re: New problems with carbu.
Hello
I have different information and parts in technical documentation and in my carburetors (reduced effect version)
In dokumentation are:
jet main 127,5, 125,5
In my carburetors was:
4 jet main 128
4 Needles (in my reduced effect carburetors "needle" are stranges because they are fat - thin - FAT!
Oryginal, normal nadel must be fat - thin - thin, like needle
I guess that .SPRING, DIAPHRAGM (http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... A=163&B=13" onclick="window.open(this.href);return false;)- (ref no 20) are harder.
- I have no idea why are differences?
Bonjour
J'ai de différents renseignements et des parties dans la documentation technique et dans mes carburateurs (la version d'effet réduite)
Dans dokumentation sont :
envolez-vous principaux 127,5, 125,5
Dans mes carburateurs était :
4 128 principaux en jais
4 Aiguilles (dans mes carburateurs d'effet réduits "l'aiguille" sont stranges parce qu'ils sont gros - fin - le GRAS!
Oryginal, nadel normal doit être gros - fin - fin, comme l'aiguille
Je suppose que .SPRING, le DIAPHRAGME (http: // 216.37.204.202/yamaha_oem/YamahaMC.asp ? Type=13 ? =163 ? =13) - (en ce qui concerne No. 20) sont plus durs.
- Je n'ai aucune idée pourquoi sont des différences ?
I have different information and parts in technical documentation and in my carburetors (reduced effect version)
In dokumentation are:
jet main 127,5, 125,5
In my carburetors was:
4 jet main 128
4 Needles (in my reduced effect carburetors "needle" are stranges because they are fat - thin - FAT!
Oryginal, normal nadel must be fat - thin - thin, like needle
I guess that .SPRING, DIAPHRAGM (http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... A=163&B=13" onclick="window.open(this.href);return false;)- (ref no 20) are harder.
- I have no idea why are differences?
Bonjour
J'ai de différents renseignements et des parties dans la documentation technique et dans mes carburateurs (la version d'effet réduite)
Dans dokumentation sont :
envolez-vous principaux 127,5, 125,5
Dans mes carburateurs était :
4 128 principaux en jais
4 Aiguilles (dans mes carburateurs d'effet réduits "l'aiguille" sont stranges parce qu'ils sont gros - fin - le GRAS!
Oryginal, nadel normal doit être gros - fin - fin, comme l'aiguille
Je suppose que .SPRING, le DIAPHRAGME (http: // 216.37.204.202/yamaha_oem/YamahaMC.asp ? Type=13 ? =163 ? =13) - (en ce qui concerne No. 20) sont plus durs.
- Je n'ai aucune idée pourquoi sont des différences ?
- kanki73
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- Enregistré le : lundi 22 août 2005, 06:00
- Localisation : ARVILLARD
Re: New problems with carbu.
Hello!! i think you have a dynojet kit........
Vive le Printemps!!!
Vieux motard que jammais!!!!!!!
Vieux motard que jammais!!!!!!!
Re: New problems with carbu.
Bonjour
Ce n'est pas dynojet le kit, parce que ma moto est très faible entre
5000-11500 tr-min.
Sur la fin l'aiguille est grosse.
Hello
This is not dynojet kit, because my motorbike is very weak between
5000-11500 Rpm.
On the end the needle is fat.
Ce n'est pas dynojet le kit, parce que ma moto est très faible entre
5000-11500 tr-min.
Sur la fin l'aiguille est grosse.
Hello
This is not dynojet kit, because my motorbike is very weak between
5000-11500 Rpm.
On the end the needle is fat.
- kanki73
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Re: New problems with carbu.
hello!!!! have you think give your carburator at origine....
jet main 122.5 and 125 for full version and change your needles for origine also!!!!!!
and put admissions full
normaly it's good condition for full power.....
jet main 122.5 and 125 for full version and change your needles for origine also!!!!!!
and put admissions full
normaly it's good condition for full power.....
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Vieux motard que jammais!!!!!!!
Vieux motard que jammais!!!!!!!
Re: New problems with carbu.
Hello
I don`t know what is :admissions?
This is between carburetors and head?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... A=146&B=12" onclick="window.open(this.href);return false;
or
between head and exhaust?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... &A=146&B=7" onclick="window.open(this.href);return false;
I don`t know what is :admissions?
This is between carburetors and head?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... A=146&B=12" onclick="window.open(this.href);return false;
or
between head and exhaust?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... &A=146&B=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: New problems with carbu.
Bonjour
Je mets `t savent quel est :admissions ?
C'est entre les carburateurs et la tête ?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... 3?=146?=12" onclick="window.open(this.href);return false;
ou
entre la tête et la soupape d'échappement ?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... =13=146?=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Je mets `t savent quel est :admissions ?
C'est entre les carburateurs et la tête ?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... 3?=146?=12" onclick="window.open(this.href);return false;
ou
entre la tête et la soupape d'échappement ?
http://216.37.204.202/yamaha_oem/Yamaha ... =13=146?=7" onclick="window.open(this.href);return false;
- dudule01
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- Messages : 142
- Enregistré le : jeudi 25 août 2005, 06:00
- ma moto : 1000 FZR 3LF 91 (route)
600 CBR RR 2004 (PC37B) (course) - Localisation : Magny cours
- Contact :
Re: New problems with carbu.
Hi bread3,
"admission" is the complete inlet port from the trumpets to the inlet valve through cars and inlet ports in the engine head.
In theory, on the reduced effect bike, you may find #127.5 main jets in carbs #1 and 4 and #125 in carbs #2 and 3.
To my mind, #128 main jets is far too much.
For the needle, your descrïption is quite strange. The original ones are 5CEW8 and are setted on the third groove.
Just a question: "do you have Mikuni BDST 38 carbs or any others?"
The best way to solve your problem is to set your carbs with the genuine parts. Here you'll be sure to have the good parts, to find the good set-up.
regards
"admission" is the complete inlet port from the trumpets to the inlet valve through cars and inlet ports in the engine head.
In theory, on the reduced effect bike, you may find #127.5 main jets in carbs #1 and 4 and #125 in carbs #2 and 3.
To my mind, #128 main jets is far too much.
For the needle, your descrïption is quite strange. The original ones are 5CEW8 and are setted on the third groove.
Just a question: "do you have Mikuni BDST 38 carbs or any others?"
The best way to solve your problem is to set your carbs with the genuine parts. Here you'll be sure to have the good parts, to find the good set-up.
regards
- exup07
- Administrateur
- Messages : 9711
- Enregistré le : samedi 13 août 2005, 06:00
- ma moto : plus qu'un 1000 fzr eXup de 90 a redémarré snif snif
- Localisation : Annonay
Re: New problems with carbu.
;)putin traduit ça avec yahoo search c térrible
- dudule01
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- ma moto : 1000 FZR 3LF 91 (route)
600 CBR RR 2004 (PC37B) (course) - Localisation : Magny cours
- Contact :
Re: New problems with carbu.
Effectivement, j'avais pas essayé mais ca ressemble à rien.
Mais promis, tout ca c'est bien de l'anglais.
(carbs c'est pas glucide mais l'abbréviation de carburettor)...
Mais promis, tout ca c'est bien de l'anglais.
(carbs c'est pas glucide mais l'abbréviation de carburettor)...
- outlaw13
- Membre Actif
- Messages : 409
- Enregistré le : mercredi 10 mai 2006, 06:00
- Localisation : Vitrolles
Re: New problems with carbu.
héhé, les logiciels de traduction servent parfois voir souvent a rien!! La pratique mes cher monsieur il n y a que ca de vrai!lol!
En tous cas bien dit dudule je pense que ca peut l aider a s en sortir.
Par contre la question que je me pose, c est ou il a bien pu degoter une machine aussi space!!!
En tous cas bien dit dudule je pense que ca peut l aider a s en sortir.
Par contre la question que je me pose, c est ou il a bien pu degoter une machine aussi space!!!
La bonne trajos c est Exterieur-Interieur-Exterieur et non Posterieur-Anterieur-Posterieur!!