voyants tableau de bord à LEDs

Forum sur les modifs, remises d'origine et accessoires de votre 1000
gwen
Membre Actif
ma moto : 1 FZR 3LF '92
1 400 GPZ en cour de caferisation

voyants tableau de bord à LEDs

Message par gwen » lundi 13 avr. 2020, 16:19

hello tous les mondes :hello: :hello:

Si vous voulez remplacer les ampoules de voyants de tableau de bord par des LEDs, cela se fait très bien. Il y aura cependant une petite modification à faire pour le voyant des clignotants. Celui ci fonctionne par une inversion de polarité quant on met les clignotants à droite ou à gauche. Ce qui ne peu pas marché avec une led, qui est polarisé.
l'idée est d'utiliser des diodes pour "diriger" le courant dans le même sens :

Image

J'ai commencé par trouver des LEDs ici https://www.cnjy-led.fr/ , bonne qualité, envoi rapide, pas mal de choix.

il faut des led en T10

Image

il faut récupérer deux diodes, classique,ici des 1N4005, j'en ai récupéré sur un vieux chargeur de téléphone qui traînai dans un tiroir.

Image

pour ne pas modifier le faisceaux, j'ai bricoler le montage sur une plaque de circuit imprimé qui vient s’insérer dans le support d'ampoule d'origine. Libre a chaqu'un de faire le montage directement sur le faisceau.

Image

Image

j'ai récupérer un porte ampoule

Image

le montage sur la plaque

Image

Image

le montage sur la moto, la cosse ira sur une masse trouvé sous le tableau de bord (ce sont des fils noir).

Image

Image

Image

le montage fini

Image

et branché

Image

et voila ce que ça donne
https://youtu.be/crza1fqC4AY

j'ai passé tout les voyants en LED :top:

https://youtu.be/DkNf_gM19T0

voili, voilà ;) ;)

Bon bricolage
La théorie, c'est quand on sait tout et que rien ne fonctionne. La pratique, c'est quand tout fonctionne et que personne ne sait pourquoi. Ici, nous avons réuni théorie et pratique : Rien ne fonctionne... et personne ne sait pourquoi !
A. Einstein
Image

tcarpo
Membre Actif
ma moto : 1989 EXUP 1000 route
1989 EXUP 1000 piste
1989 Café Racer 1000
1992 Transalp 600
1992 FJ 1200
1994 FZR 600 R

Re: voyants tableau de bord à LEDs

Message par tcarpo » lundi 13 avr. 2020, 18:32

gwen, tu t'occupes bien durant le confinement :lol: :lol:

;)
Image

gwen
Membre Actif
ma moto : 1 FZR 3LF '92
1 400 GPZ en cour de caferisation

Message par gwen » samedi 18 avr. 2020, 10:47

tcarpo a écrit :
lundi 13 avr. 2020, 18:32
gwen, tu t'occupes bien durant le confinement :lol: :lol:

;)
bin oui faut bien ;) ;)

je pense que se montage peut convenir à d'autres moto un peu ancienne. si comme moi vous en avez marre de changer des ampoules régulièrement, n'hésitez pas à le faire :D :D
La théorie, c'est quand on sait tout et que rien ne fonctionne. La pratique, c'est quand tout fonctionne et que personne ne sait pourquoi. Ici, nous avons réuni théorie et pratique : Rien ne fonctionne... et personne ne sait pourquoi !
A. Einstein
Image

Thorsen
Membre Actif
ma moto : Fazer 1000, FZR 3LF 92/95, Thunderace, Versys 1000, Ninja 650, Aprilia Tuono RR, FZX, PC800

Message par Thorsen » samedi 18 avr. 2020, 17:59

Woua !!! Tu touches en électronique. Merci pour l'explication du montage applicable sur d'autres machines.

alfiste31
Administrateur
ma moto : 3 lf de 93 et 95

Message par alfiste31 » mercredi 22 avr. 2020, 19:05

Thorsen a écrit :
samedi 18 avr. 2020, 17:59
Woua !!! Tu touches en électronique. Merci pour l'explication du montage applicable sur d'autres machines.
il touche a tous le breton [img]images/icones/icon7.gif[/img] [img]images/icones/icon7.gif[/img]
ça fait des années que l'on essaye de le piéger avec des questions sur tout :lol: :lol:
...........rien a faire , il sait tous faire :+1: [img]images/icones/icon7.gif[/img] [img]images/icones/icon7.gif[/img] [img]images/icones/icon7.gif[/img]
encore merci gwen pour tes tutos :clappp: :clappp: :clappp:
FZR= Foudre de Zeus Réincarné

lothoewyn
Membre Actif
ma moto : -1000 FZR 3LF de 91 depuis 2006 actuellemet kit je refais tout dessus, pas sur la route avant 2021
-1 versys 650 de 2011 pour tous les jours

Message par lothoewyn » mercredi 22 avr. 2020, 22:21

Vraiment génial !
Balance man... Cadence man... C'est le cooolll rasta !

smith zoro
Membre Actif
ma moto : True

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:24

plex.tv/link is the official page to activate Plex on TVs and media players.
Link your device to Plex by entering the code at plex.tv/link.
plex.tv/link makes it simple to activate Plex on supported streaming devices.
Use plex.tv/link to connect your TV or device to your Plex library.
plex.tv/link is used to verify and activate Plex on new devices.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:24

Enter your device code at plex.tv/link to complete Plex setup.
plex.tv/link helps users link streaming devices to their Plex account quickly.
Activate and start watching Plex content by visiting plex.tv/link.
Plex users can activate their device by visiting Plex.tv/link Enter Code and entering the displayed code to connect the device with their account. This process enables quick access to personal media libraries and streaming features across supported devices.
plex.tv/link provides a convenient way to activate supported devices and begin enjoying your favorite content.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:25

Complete device setup through plex.tv/link and start streaming without complicated configuration.
plex.tv/link helps users connect devices and enjoy their content across multiple screens.
Enter the activation code at plex.tv/link to quickly link your TV, console, or streaming player.
Use plex.tv/link to safely authenticate and connect your device for a smooth viewing experience.
Visit plex.tv/link to connect your streaming device and access your media library in just a few steps.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:25

plex.tv/link allows users to pair compatible devices with their Plex account using a simple verification code.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:26

Visit Healthybenefitsplus.com/humana to securely access your Humana benefits, manage allowances, and shop for eligible health products with ease.
Simplify your healthcare journey by logging into Healthybenefitsplus.com/humana where you can track benefits, view balances, and enjoy personalized services.
Secure your Humana benefits today by visiting Healthybenefitsplus.com/humana where online access is quick, reliable, and designed for convenience.

Activate complete account management by using Healthybenefitsplus.com/humana ensuring safe access to balances, allowances, and health products.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:27

Healthy Benefits Plus Humana Login gives members easy access to their health benefits, rewards, and wellness products online. Users can securely sign in to manage their accounts, check balances, and shop eligible items anytime.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:32

Bmo.com/activate helps users securely set up their new card online, allowing quick access to banking and payment features.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:33

Visit Bluecrossblueshield.com login to securely access your health insurance account, manage claims, view benefits, and track coverage anytime, anywhere.
Simplify your healthcare journey by signing in at Bluecrossblueshield.com login where you can pay bills, check claims, and manage your policy with ease.
Manage your Blue Cross Blue Shield account confidently—start at Bluecrossblueshield.com login to view benefits, track claims, and access personalized services.
Secure your health insurance account today by visiting Bluecrossblueshield.com login, where online access is quick, reliable, and designed for convenience.
Get started with Blue Cross Blue Shield by logging in at Bluecrossblueshield.com login and enjoy seamless access to coverage details and claims history.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:33

Unlock personalized healthcare tools by visiting Bluecrossblueshield.com login and signing in to manage your benefits securely online.
Activate complete account management by using Bluecrossblueshield.com login ensuring safe access to claims, billing, and coverage information.
Hassle-free account access is available at Bluecrossblueshield.com login giving you instant entry to health insurance tools and services.
Stay in control of your healthcare—sign in at Bluecrossblueshield.com login and manage benefits, claims, and billing with confidence.
Blue Cross Blue Shield members can log in quickly at Bluecrossblueshield.com login and begin enjoying personalized services and secure online tools.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:34

Manage billing and claims easily through Bluecrossblueshield.com login where account access is quick, secure, and designed for convenience.
To access your health plan details, visit Bluecrossblueshield.com login where members can securely check claims, benefits, and coverage information.
Access your health insurance account easily where Bluecrossblueshield.com login helps members check claims, benefits, payments, and coverage details securely anytime online from any device.
Manage medical plans and benefits faster using Bluecrossblueshield.com login for secure access to billing information, ID cards, healthcare providers, claims, and insurance account details online.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:34

Stay connected with insurance services through Bluecrossblueshield.com login allowing users to review prescriptions, healthcare benefits, claims status, and provider information safely anytime online.
Easily monitor healthcare coverage using Bluecrossblueshield.com login for quick access to policy details, premium payments, member benefits, and digital insurance cards securely online.
Get secure healthcare account access where Bluecrossblueshield.com login helps users manage insurance coverage, claims information, payment history, and healthcare services efficiently online.
View insurance benefits and healthcare information anytime using Bluecrossblueshield.com login for secure account access to claims, providers, payments, member support, and policy details online.
Simplify healthcare account management through Bluecrossblueshield.com login helping members access billing history, coverage information, prescriptions, healthcare resources, and insurance services securely online.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:35

Use Bluecrossblueshield.com loginc for secure healthcare account access allowing members to manage insurance plans, benefits, medical claims, provider details, and payment information quickly online.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:35

Cheap flights by globitude helps travelers find affordable airfare deals with easy booking and great discounts worldwide.
Discover budget-friendly travel options with Cheap flights by globitude, offering competitive prices on domestic and international flights.
Cheap flights by globitude makes it simple to compare airlines and book the lowest fares for your next trip.
Save more on travel with Cheap flights by globitude, your trusted platform for cheap tickets and exclusive flight deals.
Cheap flights by globitude provides hassle-free booking and unbeatable prices for travelers looking to explore more for less.

smith zoro
Membre Actif

Message par smith zoro » lundi 29 juin 2026, 12:37

Plan your next journey with Cheap flights by globitude and enjoy affordable flights, flexible options, and great savings.

Répondre

Retourner vers « Tuning, Projet, Accessoires et Remise a l'origine. 1000 FZR »